Відокремлений підрозділ

Національного університету біоресурсів і природокористування України

Ніжинський агротехнічний інститут

ФАКУЛЬТЕТ ЕЛЕКТРИФІКАЦІЇ І АВТОМАТИЗАЦІЇ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА

ЗАТВЕРДЖУЮ

В.о. декана факультету _____ _____ В.В. Лементарьов

______________________ 201 1 р.

РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА З ДИСЦИПЛІНИ

КОМП’ЮТЕРИ І КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ

для спеціальності 6.100102 - “Процеси, машини та обладнання в агропромисловому виробництві”

Кафедра природничо-фундаментальаних дисциплін

ОКР “Бакалавр”

Семестр – 1

Розподіл годин у семестрі

1 семестр - 108 год.

Число тижнів – 1 7

Число кредитів ECTS – 3

Лекцій – 34 год.

Лабораторних занять – 34 год.

Самостійна робота – 40 год.

Іспит – 1 семестр

Ніжин – 201 1

Робоча навчальна програма складена викладачем Заболотнім О.А. на основі типової навчальної програми “Комп’ютери і комп’ютерні технології” для вищих закладів освіти, затвердженої

Робоча навчальна програма обговорена на засіданні кафедри природничо-фундаментальних дисциплін №___ від _____________.

Завідувач кафедри М.М. Муквич

Ухвалено навчально-методичною радою факультету енергетики і автоматики, протокол № ___ від ________________.

Голова навчально-методичної ради В.В. Лементарьов

1. Мета і задачі дисципліни

1.1. Місце і роль дисципліни в системі підготовки фахівців

Дисципліна “Комп’ютери і Комп’ютерні Технології” займає одне з основних місць і відіграє важливу роль в формуванні майбутнього інженера сільського господарства. Вона тісно пов’язана з самою організацією виробництва, його технологією.

Сучасне сільське господарство вимагає від майбутнього інженера вміння швидко і обдумано приймати рішення, розв’язувати поставлені задачі, швидко переходити з одного виду діяльності на інший. Тому для розширення їх кругозору в галузі комп’ютерних технологій необхідно навчити їх роботі з різними програмами для майбутнього їх розвитку.

Без твердих знань з даної дисципліни не можливе подальше входження енергетика в сучасне інформатизоване суспільство. Для успішного виконання своїх обов’язків та більш ефективної роботи необхідне також знання спеціальних програм, призначених лише для спеціалістів.

Знання, отримані при вивченні дисципліни “Комп’ютери і комп’ютерні технології” студенти використовують в навчанні – лабораторно-практичних заняттях, при проходженні всіх видів практик, а потім, будучи інженером-механіком, постійно в своїй трудовій діяльності та побуті.

Програмою передбачається набуття теоретичних знань i практичних навичок по використанню електронно-обчислювальної техніки, вивчення роботи системних i прикладних програм.

З метою закріплення матеріалу програмою передбачається виконання практичних робіт, на яких студенти засвоюють прийоми роботи з програмними продуктами, а також використання засобів обчислювальної техніки для виконання розрахункових робіт.

1.2. Мета і задачі вивчення дисципліни

Метою вивчення дисципліни є теоретична і практична підготовка студентів до повсякденного життя з використанням знань про комп’ютери та комп’ютерні технології.

Задачі вивчення дисципліни „Комп’ютери і комп’ютерні технології” полягають в формуванні спеціалістів, здатних:

· оволодіти знаннями архітектурної побудови персонального комп’ютера, його основних складових, визначати експлуатаційні характеристики ПК у відповідності з рішенням поставленої задачі;

· оволодіти основними поняттями комп’ютерних технологій;

· виробляти навички самостійної роботи з ПК;

· розвивати уміння організації робочого середовища, зберігання даних та доступу до них засобами сучасних ОС;

· набути практичних навичок роботи з текстовим процесором Word, табличним процесором Excel; математичною системою MathCad ;

· розвивати навички вибору та використання прикладних програм і їх інтегрованого використання при вирішенні задач по профілю майбутньої спеціальності.

1.3. Вимоги до знань та вмінь, набутих в процесі вивчення дисципліни

„Комп’ютери і комп’ютерні технології” є загальноосвітньою ди­сципліною. Вона вивчає структуру і принципи функціонування ЕОМ, системне і прикладне програмне забезпечення.

Студент повинен вивчити методи роботи з текстовим, графічним ре­дактором, обробки даних для рішення прикладних задач, вміти використовува­ти обчислювальну техніку для виконання розрахункових робіт. Засвоївши дисципліну студент повинен

знати:

§ загальні принципи будови ЕОМ;

§ загальні принципи роботи периферійних пристроїв ЕОМ;

§ основні правила роботи в операційній системі Windows ;

§ можливості та правила роботи з програмою «Проводник»;

§ основні положення «комп’ютерної вірусології»;

§ основні можливості програм утиліт;

§ правила роботи з архівами;

§ можливості та правила роботи з програмою MS Word;

§ можливості та правила роботи з програмою MS Excel;

§ можливості та правила роботи з програмою MathCad;

вміти:

§ працювати в операційній системі Windows ;

§ перевіряти диски на наявність “вірусів” та лікувати диски від них;

§ працювати з програмами-утилітами;

§ працювати з архівами;

§ набирати тексти за допомогою програми MS Word ;

§ створювати електронні таблиці MS Excel ;

§ будувати діаграми, графіки, проводити сортування та фільтрацію даних в програмі MS Excel ;

§ виконувати розрахунки, будувати графіки, розв’язувати системи рівнянь за допомогою програми MathCad

1.4. Перелік дисциплін, засвоєння яких необхідне для вивчення дисципліни

Вивчення дисципліни “Комп’ютери і комп’ютерні технології” базується на знаннях, які студенти набувають при вивченні нормативної частини ОПП – циклів підготовки гуманітарної та соціально-економічної, природничо-наукової, професійної та практичної і вибіркової частини – дисциплін за вибором інституту та студента.

При цьому студент повинен засвоїти:

1) робота і енергія, коливання і хвилі, постійний і змінний струм, загальні відомості про природу і властивості світла, що вивчаються в курсі “Фізика”;

2) хімічні елементи і їх взаємодія один з іншим, хімічні з’єднання, які застосовуються для обробки електротехнічних матеріалів, що вивчаються в курсі “Хімія”;

3) уміння робити висновки, узагальнення, вміння обчислювати і робити самоперевірку, що вивчається в курсі “Вища математика”.

4) знання іноземної мови (англійської) для більш детального самостійного вивчення комп’ютерних програм, що вивчаються в курсі “Іноземна мова”.

2. ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ

2.1. Назви тем лекційних занять, їх зміст, обсяг у годинах

Вступ – 2 години

Значення дисципліни. Сучасний стан і тенденції роз ­ витку інформаційних технологій в сільському господарстві України. Особливості і досягнення інфор­маційних техно­логій за кордоном.

1. Будова і принцип роботи ПЕОМ – 4 години

Електрична структурна схема ЕОМ. Призначення та основні характеристики сучасних мікропроцесорів. Особливості роботи та призначення оперативної та постійної пам’яті. Основні поняття про магістралі комп’ютера. Поняття „контролер”, „драйвер”. Основні принципи роботи та характеристики зовнішніх пристроїв: монітора, накопичувачів (накопичувача на жорстких магнітних дисках, накопичувача на жорстких магнітних дисках, приводу компакт-дисків), принтерів (матричного, струменового, лазерного), сканера.

2. Операційна система Windows – 6 годин

Поняття „операційна система”. Класифікації операційних систем. Версії операційних систем Windows . Система дисків, поняття „логічний диск”. Поняття „файл”, „папка”, деревоподібна структура папок. Основи роботи в Windows : елементи робочого столу, способи запуску програм, основні прийоми роботи зі стандартним вікном: переміщення, зміна розмірів, упорядкування вікон на робочому столі.

Стандартні програми Windows : „Блокнот”, „Калькулятор”, „ WordPad ”.

Програма „ Проводник ” – призначення, основні можливості. Перегляд папок, створення папок, перейменування, копіювання та переміщення перетаскуванням ( Drag & Drop ), видалення, операції з допомогою буфера обміну, пошук файлів та папок.

4. Текстовий процесор Microsoft Word – 4 години

Призначення та основні можливості MS Word . Особливості вікна програми. Налагодження вікна для роботи. Введення простих текстів: встановлення полів, маркерів горизонтальної лінійки, основні правила набору текстів, способи вирівнювання. Складання маркірованого, нумерованого та багаторівневого списків. Використання табуляцій в текстах. Редагування текстів. Форматування текстів. Вставка розривів в текст. Використання м’яких переносів. Створення таблиць. Виконання сортування, обчислень в таблицях MS Word . Робота з бібліотекою малюнків, вставка фігурного тексту. Робота з редактором формул. Створення простих креслень засобами панелі „Рисование”. Використання засобу ”Надпись”.

5. Електронні таблиці Microsoft Excel – 6 годин

Поняття „електронна таблиця”. Вікно програми MS Excel . Особливості заповнення клітинок текстових даних. Зміна розмірів стовпців та рядків, об’єднання клітинок. Особливості заповнення клітинок числових даних. Використання процентного, грошового формату. Створення числових рядів та текстових списків за допомогою засобу автозаповнення. Використання простих формул. Виконання автообчислень. Розграфлення таблиць. Особливості використання засобу автозаповнення для формул, поняття „відносне” та “абсолютне” посилання. Створення складних формул за допомогою майстра функцій. Закріплення областей, приховування рядків та стовпчиків для перегляду великих таблиць. Сортування, фільтрація даних.

6. Математичний процесор MathCad – 8 години

Виконання обчислень за формулами. Створення текстових областей. Робота з матрицями. Побудова графіків. Розв’язування систем лінійних та нелінійних рівнянь.

7. Сканування, розпізнавання і комп’ютерний переклад текстів – 2 години

Сканування та розпізнавання текстів за допомогою програми Fine Reader . Особливості сканування текстів з декількома мовами, з таблицями, з малюнками.

Робота з програмами комп’ютерного перекладу.

8. Комп’ютерні мережі – 2 години

Визначення локальної комп’ютерної мережі. Лінії зв’язку в локальних мережах. Топології локальних мереж.

Визначення глобальної комп’ютерної мережі. Приклади глобальних мереж. Особливості організації мережі Internet . Служби Internet ( http , ftp , telnet , e - mail ). Робота з електронною поштою. Пошук інформації в Internet .

2.2. Назви тем лабораторних занять

1. Знайомство з Windows .

2. Робота зі стандартними програмами Windows

3. Програма “ Проводник ”

4. Знайомство з текстовим редактором MS Word . Редагування тексту, виконання операцій з фрагментами. Форматування тексту

5. Створення таблиць. Робота з графічними об’єктами

6. Робота з формулами. Робота з панеллю “ Рисование ”

7. Знайомство з табличним процесором MS Excel . Введення числових даних. Прості формули.

8. Форматування електронних таблиць. Робота з аркушами

9. Побудова діаграм Способи перегляду великих таблиць

10. Введення і форматування текстової області в аркуші MathCad .

11. Введення даних. Математичні і логічні операції.

12. Робота з одновимірними масивами (векторами).

13. Робота з двовимірними масивами (матрицями).

14. Використання векторних і матричних функцій.

15. Обчислення за простими функціями.

16. Побудова функцій, що приймають кілька значень. Розв’язування системи рівнянь.

17. Побудова двохвимірних графіків. Побудова трьохвимірних графіків

2.4. Модульна система викладання дисципліни та рейтингове оцінювання знань студентів після її засвоєння

Відповідно до “Положення про модульно-рейтингову систему навчання студентів та оцінювання їх знань” навчальний матеріал дисципліни “Комп’ютери і комп’ютерні технології” поділено на 3 змістові модулі, обсягом на різну кількість кредитів ЕСТ S , залежно від матеріалу і годин.

2.5. Розподіл навчального матеріалу дисципліни на змістові модулі

Теми лекцій

Год

Теми практичних занять

Год.

Теми лабораторних занять

Год.

1

2

3

4

5

6

Змістовий модуль 1

Вступ

2

Будова і принципи роботи ПЕОМ

4

Операційна система Windows

6

Знайомство з Windows . Робота зі стандартними програмами Windows .

4

Програма "Проводник".

2

Змістовий модуль 2

Текстовий процесор Microsoft Word

4

Знайомство з текстовим редактором MS Word .. Редагування тексту, виконання операцій з фрагментами. Форматування тексту.

2

Створення таблиць. Робота з графічними об’єктами.

2

Робота з формулами.

Робота з панеллю "Рисование".

2

Електронні таблиці Microsoft Excel

6

Знайомство з Excel . Введення числових даних. Прості формули.

2

Форматування електронних таблиць.

Робота з аркушами.

2

Побудова діаграм.

Способи перегляду великих таблиць

2

Змістовий модуль 5

Математичний процесор MathCad

8

Введення і форматування текстової області в аркуші MathCad . Математичні і логічні операції.

2

Робота з одновимірними масивами (векторами) та двовимірними масивами (матрицями).

4

Використання векторних і матричних функцій

2

Обчислення за простими функціями

2

Побудова функцій, що приймають кілька значень

2

Розв’язування систем рівнянь

2

Побудова двохвимірних графіків

Побудова трьохвимірних графіків

2

Комп’ютерні мережі

2

Сканування, розпі­зна­вання і комп’ю­терний переклад текстів. Автоматизоване робоче місце електрика

2

Назва розділу і теми

Кіль­кість годин

Всьо­го

В тому числі

ауди­торні заняття

само­стійна робота

всього

лекції

лабора­торно-прак­тичні заняття

Модуль 1 1 кредит

Вступ

4

2

2

2

1. Будова і принцип роботи ПЕОМ

12

4

4

8

2.Операційна система Windows

20

12

6

6

8

Модуль 2 0,94 кредита

4. Текстовий процесор Microsoft Word

16

10

4

6

6

5 . Електронні таблиці Microsoft Excel

18

12

6

6

6

Модуль 6 1,06 кредита

7. Математичний процесор MathCad

30

24

8

16

6

9. Сканування, розпізнавання і комп’ютерний переклад текстів

4

2

2

2

10. Комп’ютерні мережі

4

2

2

2

Всього

108

68

34

34

40

Рейтинг студента із засвоєння дисципліни визначається за 100 бальною шкалою. Він складається з рейтингу з навчальної роботи, для оцінювання якої призначається 70 балів, і рейтингу з атестації (екзамену) – 30 балів. Кожний змістовий модуль теж оцінюється за 100 бальною шкалою.

На рейтинг з навчальної роботи за рішенням кафедри може впливати рейтинг з додаткової роботи - до 10 балів і рейтинг штрафний (з від’ємним знаком) - до 5 балів.

Рейтинг студента з навчальної роботи R НР визначається за формулою

KM ­­­ (1) = 0,7; KM ­­­ ( 2 ) = 0, 3 ; KM ­­­ (3) = 1,0.

Рейтинг студента з навчальної роботи в другому семестрі R НР2 визначається за формулою:

KM ­­­ ( 4 ) = 0, 5 ; KM ­­­ ( 5 ) = 0, 5 ; KM ­­­ (6) = 1,0.

Рейтинг студента з навчальної роботи в третьому семестрі R НР3 визначається за формулою:

KM ­­­ (7) = 0,4; KM ­­­ (8) = 0,8; KM ­­­ (9) = 0,8.

Рейтинг студента з дисципліни в кожному семестрі визначається за формулою:

R ДИС i = R НР i + 0,3·R АТ i ,

де R АТ i – рейтинг з атестації у відповідному семестрі.

Рейтинг студента з дисципліни вцілому визначається за формулою:

де R (1) М … R (9) М рейтингові оцінки відповідного змістового модулів за 100-бальною шкалою;

K (1) М … K (9) М кількість кредитів ЕСТ S , передбачених робочим навчальним планом для кожного змістового модуля;

6кількість кредитів ЕСТ S , передбачених робочим навчальним планом для дисципліни;

R ДР , R ШТР рейтинг з додаткової роботи і рейтинг штрафний відповідно.

Студенти, які набрали з навчальної роботи 60 і більше балів, можуть не складати екзамен, а отримати екзаменаційну оцінку “Автоматично”, відповідно до набраної кількості балів, переведених в національну оцінку та оцінку ЕСТ S згідно з табл. 2.6. У такому випадку рейтинг студента з дисципліни R ДИС дорівнює його рейтингу з навчальної роботи

R ДИС = R НР .

Якщо студент бажає підвищити свій рейтинг і покращати оцінку з дисципліни, він має пройти семестрову атестацію – скласти екзамен. Останню в обов ’ язковому порядку проходять студенти, які з навчальної роботи набрали менше, ніж 60 балів. Для допуску до атестації студент має набрати не менше 60 балів з кожного змістового модуля, а загалом − не менше, ніж 42 бали з навчальної роботи.

Рейтинг студента з атестації R АТ визначається за 100-бальною шкалою. Якщо на екзамені з дисципліни студент набрав менше 60 балів, то вони йому не зараховуються − не додаються до набраних балів з навчальної роботи, і за студентом зберігається рейтинг (оцінка), визначений за наведеною вище формулою.

В іншому випадку рейтинг студента з дисципліни R ДИС обчислюється за формулою

R ДИС = R НР + 0,3 R АТ .

Рейтинг студента з дисципліни переводиться в національну оцінку та оцінку ЕСТ S згідно з табл. 2.6.

2.6. Співвідношення між національними та ЕСТ S оцінками

і рейтингом з дисципліни

Оцінка

національна

Оцінка ECTS

Процент студентів, які досягають відповідної оцінки в Європейських університетах

Визначення оцінки ECTS

Рейтинг з дисципліни,

бали

1

2

3

4

5

Відмінно

А

10

ВІДМІННО – відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок

90 - 100

Добре

В

25

ДУЖЕ ДОБРЕ – вище середнього рівня з кількома помилками

82 - 89

С

30

ДОБРЕ – в загальному правильна робота з певною кількістю грубих помилок

75 – 81

Задовільно

D

25

ЗАДОВІЛЬНО – непогано, але зі значною кількістю недоліків

66 - 74

Е

10

ДОСТАТНЬО – виконання задовольняє мінімальні критерії

60 – 65

Незадовільно

FX

НЕЗАДОВІЛЬНО – потрібно працювати перед тим, як отримати залік (позитивну оцінку)

35 - 59

F

НЕЗАДОВІЛЬНО – необхідна серйозна подальша робота

01 - 34

Національна оцінка записується у залікову книжку студента, а оцінка ЕСТ S - журнал рейтингової оцінки знань студента.

3. Навчально-методичні матеріали з дисципліни

3.1. Основна література

1. Дибкова Л.М. Інформатика та комп’ютерна техніка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2002. – 320 с. (Альма-матер)

2. Інформатика та комп’ютерна техніка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2002. – 320 с. (Альма-матер)

3.2. Додаткова література

1. Информатика. Базовый курс / Симонович С.В. и др. - СПб: Издательство „ Питер ” , 2000. - 640с.

2. Левин А. Самоучитель работы на компьютере. - М.: Нолидж, 1998. - 624с.

3. Р.Персон, К.Роуз. Microsoft Word 97 в подлиннике: пер. с англ. – СПб.: BHV – Санкт-Петербург, 1997. – 1120 с.

4. Нейбауэр Алан Р. Microsoft Word для Windows 95. П роще простого. – К.: Диалектика, 1996. – 368 с.

5. Блатнер, Патрик, Ульрих, Лори, и др. Использование Microsoft Excel 2000. Специальное издание.: Пер. с англ.: Уч. пос. – М.: Издательский дом „ Вильямс ” , 2000. – 1024 с. : ил. – Парал. тит. англ.

6. Вильям Орвис EXCEL для ученых, инженеров и студентов: Пер. с англ. – К.: Юниор, 1999. – 528 с., ил.

7. Носситер, Джошуа. Использование Microsoft Excel 97.: Пер. с англ. – К.: Диалектика, 1997. – 400 с.

8. Михеева Т. MS Access 2000 в подлиннике. - Спб: BHV , 1999.

9. Очков В.Ф. Mathcad 6.0 для студентов и инженеров. - М: КомпьютерПресс, 1996. – 238 с.

10. Глушаков С., Кнабе Г.А. Компьютерная графика. – 2-е изд., доп. и перераб. / Худож.-оформитель А.С. Юхтман. – Харьков: Фолио, 2003. – 509 с. – (Учебный курс).

11. Симонович Сергей Витальевич Интернет для школьников. – Москва: издательство „ ДЕСС КОМ ” , 2000. – 240 с., ил.

ПРОТОКОЛ

погодження робочої програми дисципліни „Комп’ютери і комп’ютерні технології” для спеціальності 6.100102 - “Процеси, машини та обладнання в агропромисловому виробництві”

Назва дисципліни, на яку спирається дана дисципліна

Погоджено

Підпис

Дата

Вища математика

Муквич М.М.

Фізика

Насека Ю.М.

Назва дисципліни, вивчення якої спирається на дану дисципліну

Погоджено

Підпис

Дата

Комп’ютерна графіка

Федорина Т.П.

Моделювання технологічних процесів

Калініченко Р.А.

Структурно-логічна схема дисципліни
Комп’ютери і Комп’ютерні Технології

Номер змісто­вого моду­ля

Розділ дисципліни

Тема лекції

Тема практичного (лабораторного заняття)

Форма контролю знань

1

Вступ

Будова і принципи роботи ПЕОМ

1. Вступ

2. Електрична структурна схема ЕОМ. Процесор. Пам'ять. Підклю­чення зовнішніх пристроїв

3. Монітор. Графічний адаптер

4. Накопичувачі

5. Принтери. Сканери

Будова та принципи роботи ПЕОМ

Модульна контроль­на робота

2

Операційна система Windows

1. Поняття "Операційна система". Основні характеристики операцій­ної системи Windows.

2. Програма "Проводник"

1. Знайомство з Windows. Робота зі стан­дартними програ­ма­ми Windows.

2. Програма "Проводник"

Захист звітів з лабораторних робіт

3

Текстовий процесор Microsoft Word

1. Введення текстів в MS Word.

2. Створення таблиць в MS Word. Вставка об'єктів

1. Знайомство з текстовим редактором MS Word.

2. Редагування тексту, виконання операцій з фрагментами.

3. Форматування тексту.

4. Використання табуляцій для форматування тексту.

5. Створення таблиць.

6. Робота з графічними об’єктами.

7. Робота з формулами.

8. Робота з панеллю "Рисование".

Захист звітів з лабораторних робіт

4

Електронні таблиці Microsoft Excel

1. Створення електронних таблиць MS Excel

2. Аналіз даних. Способи перегляду великих таблиць

1. Знайомство з Excel.

2. Введення числових даних. Прості формули.

3. Форматування електронних таблиць.

4. Робота з аркушами.

5. Побудова діаграм.

6. Сортування та фільтрація даних.

7. Способи перегляду великих таблиць

8. Використання комплексних чисел в Excel.

Захист звітів з лабораторних робіт

5

Математичний процесор MathCad

Математичний процесор MathCad

1. Введення і форматування текстової області в аркуші MathCad . Математичні і логічні операції.

2. Робота з одновимірними масивами (векторами) та двовимірними масивами (матрицями).

3. Використання векторних і матричних функцій

4. Обчислення за простими функціями

5. Побудова функцій, що приймають кілька значень

6. Розв’язування систем рівнянь

7. Побудова двохвимірних графіків

8. Побудова трьохвимірних графіків

Захист звітів з лабораторних робіт

6

Комп’ютерні мережі

Комп’ютерні мережі

1. Робота з програмами електронної пошти

2. Служби http, ftp в Internet

3. Пошук інформації в Internet

Сканування, розпі­зна­вання і комп’ю­терний переклад текстів.

Сканування, розпі­зна­вання і комп’ю­терний переклад текстів. Автоматизоване робоче місце електрика

1. Сканування та розпізнавання текстів за допомогою програми Fine Reader. Комп'ютерний переклад текстів.

М-ці

Тижні

Лекції

К-сть год.

Практичні заняття

К-сть год.

Лабораторні заняття

К-сть год.

Самостійна робота

К-сть год.

Літера-тура

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Змістовий модуль 1

09, 10

1 - 6 тижд

1. Вступ

2. Електрична структурна схема ЕОМ. Процесор. Пам'ять. Підклю­чення зовнішніх пристроїв

3. Монітор. Графічний адаптер

4. Накопичувачі

5. Принтери. Сканери

Будова та принципи роботи ПЕОМ

Історія розвитку комп’ютерної техніки.

Види і характеристики пам’яті.

Призначення клавіш клавіатури.

Стандартна і розширена конфігурація ПК

Сучасний ринок програмних продуктів.

О 1

Д 1, 2

10

7 – 8

тижд.

1. Поняття “Операційна система”. Основні характеристики операцій­ної системи Windows.

2. Програма "Проводник"

1. Знайомство з Windows.

Робота зі стандартними програмами Windows .

2. Програма „Проводник”.

Засоби настройки ОС. Створення ярликів.

Використання стандартних програм. Таблиця символів.

Обслуговування дисків у Windows

Форматування дискет у Windows .

Робота з компакт-дисками і флеш-картами.

О 1

Д 1, 2

Змістовий модуль 2

11

9 – 12

тижд.

1. Введення текстів в MS Word.

2. Створення таблиць в MS Word. Вставка об'єктів

1. Знайомство з текстовим редактором MS Word.

2. Редагування тексту, виконання операцій з фрагментами.

3. Форматування тексту.

4. Використання табуляцій для форматування тексту.

5. Створення таблиць.

6. Робота з графічними об’єктами.

7. Робота з формулами.

8. Робота з панеллю "Рисование".

1

Засоби для оформлення документа в текстовому редакторі Word

Створення змісту заголовків текстового документа

Параметри друку тексту, їх встановлення.

Режими перегляду документів.

Використання редактора формул.

Застосування панелі малювання.

О 1

Д 1, 2, 3, 4

111, 12

12 – 14

тижд.

1. Створення електронних таблиць MS Excel

2. Аналіз даних. Способи перегляду великих таблиць

1. Знайомство з Excel.

2. Введення числових даних. Прості формули.

3. Форматування електронних таблиць.

4. Робота з аркушами.

5. Побудова діаграм.

6. Сортування та фільтрація даних.

7. Способи перегляду великих таблиць

8. Використання комплексних чисел в Excel.

Елементи вікна процесора і вікон книг.

Види посилань на адреси комірок у формулах.

Класи функцій в Excel. Майстер функцій.

Встановлення режиму формул

Зміна вигляду таблиці, захист даних від змін.

Аналіз даних в таблицях

Майстер діаграм, елементи побудови діаграм, порядок побудови діаграм, їх редагування і форматування.

О 1, 2, 4

Д 6,11, 12, 14, 15

Змістовий модуль 5

112

15-16

тижд.

Математичний процесор MathCad

1. Введення і форматування текстової області в аркуші MathCad. Математичні і логічні операції.

2. Робота з одновимірними масивами (векторами) та двовимірними масивами (матрицями).

3. Використання векторних і матричних функцій

4. Обчислення за простими функціями

5. Побудова функцій, що приймають кілька значень

6. Розв’язування систем рівнянь

7. Побудова двохвимірних графіків

8. Побудова трьохвимірних графіків

Застосування фізичних величин і точності чисел.

Типи змінних, ранговані змінні для створення масивів.

Векторні і матричні функції.

Функції обробки комплексного числа.

Таблиці виведення функцій, що приймають кілька значень.

Розв’язування системи рівнянь і нерівностей.

Побудова графіків функції і поверхонь, їх редагування і форматування..

О 4,

Д 2, 11 16

17

Комп’ютерні мережі Сканування, розпі­зна­вання і комп’ю­терний переклад текстів. Автоматизоване робоче місце електрика

К Р И Т Е Р І Ї

оцінки знань на етапах проміжного та підсумкового контролю знань студентів з дисципліни “Комп’ютери і комп’ютерні технології”

Факультет електрифікації і автоматизації сільського господарства

Проміжний контроль знань студентів здійснюється регулярно на лекційних і практичних заняттях шляхом їх опитування з пройденого матеріалу.

Підсумковий контроль знань здійснюється на екзамені.

Оцінка „Відмінно” виставляється студенту, який протягом семестру систематично працював, на екзамені показав різнобічні та глибокі знання програмного матеріалу, вміє вільно виконувати завдання, що передбачені програмою, засвоїв основну та знайомий з додатковою літературою, відчуває взаємозв'язок окремих розділів дисципліни, їх значення для майбутньої професії, виявив творчі здібності в розумінні та використанні навчально-програмного матеріалу, проявив здатність до самостійного оновлення і поповнення знань.

Оцінка „Добре” виставляється студенту, який виявив повне знання навчально-програмного матеріалу, успішно виконує передбачені програмою завдання, засвоїв основну літературу, що рекомендована програмою, показав стійкий характер знань з дисципліни і здатний до їх самостійного поповнення та поновлення у ході подальшого навчання та професійної діяльності.

Оцінка „Задовільно” виставляється студенту, який виявив знання основного навчально-програмного матеріалу в обсязі, необхідному для подальшого навчання та наступної роботи за професією, справляється з виконанням завдань, передбачених програмою, допустив окремі похибки у відповіді на екзамені та при виконання екзаменаційних завдань, але володіє необхідними знаннями для їх подолання під керівництвом науково-педагогічного працівника.

Оцінка „Незадовільно” виставляється студенту, який не виявив достатніх знань основного навчально-програмного матеріалу, допустив принципові помилки у виконанні передбачених програмою завдань, не може без допомоги науково-педагогічного працівника використати знання при подальшому навчанні, не спромігся оволодіти навичками самостійної роботи.

Лектор, викладач О.А. Заболотній

ПИТАННЯ,

що виносяться на іспит з дисципліни

“Комп’ютери і комп’ютерні технології”

  1. Оперативна пам’ять ЕОМ
  2. Постійна пам’ять ЕОМ
  3. Монітори ПЕОМ
  4. Накопичувачі на жорстких магнітних дисках („вінчестери”)
  5. Гнучкі магнітні диски (дискети)
  6. Компакт-диски (CD-ROM)
  7. Матричні принтери
  8. Струменеві принтери
  9. Лазерні принтери
  10. Організація файлової системи в операційній системі Windows
  11. Основні можливості програми „Проводник”. Складові частини вікна програми. Створення папок
  12. Помітка файлів в програмі „Проводник”
  13. Виконання переміщення файлів перетаскуванням ( Drag & Drop ) в програмі „Проводник”
  14. Виконання копіювання файлів перетаскуванням ( Drag & Drop ) в програмі „Проводник”
  15. Виконання перейменування файлів (папок) в програмі „Проводник”
  16. Виконання видалення файлів (папок) в програмі „Проводник”
  17. Поняття „Буфер обміну”. Переміщення файлів (папок) за допомогою буфера обміну в програмі „Проводник”
  18. Поняття „Буфер обміну”. Копіювання файлів (папок) за допомогою буфера обміну в програмі „Проводник”
  19. Пошук файлів за допомогою програми „Проводник”
  20. Переміщення по тексту в текстовому редакторі Word
  21. Помітка фрагментів тексту в текстовому редакторі Word
  22. Форматування шрифту в текстовому редакторі Word
  23. Форматування абзацу в текстовому редакторі Word
  24. Форматування розділу в текстовому редакторі Word
  25. Складання маркірованих списків в текстовому редакторі Word
  26. Складання нумерованих списків в текстовому редакторі Word
  27. Складання багаторівневих списків в текстовому редакторі Word
  28. Створення таблиць в текстовому редакторі Word
  29. Використання редактора формул в текстовому редакторі Word
  30. Використання об’єктів WordArt в текстовому редакторі Word
  31. Побудова простих креслень в текстовому редакторі Word
  32. Заповнення клітинок числових даних в таблицях Excel
  33. Заповнення клітинок текстових даних в таблицях Excel
  34. Введення простих формул в таблицях Excel
  35. Засіб „Автозаповнення” в таблицях Excel
  36. Розграфлення та форматування таблиць в таблицях Excel
  37. Створення діаграм в таблицях Excel
  38. Сортування даних в таблицях Excel
  39. Фільтрація даних в таблицях Excel
  40. Способи перегляду великих таблиць Excel
  41. Поняття “база даних”, “запис”, “поле”, “система управління базами даних”
  42. Створення таблиць даних в СУБД Access
  43. Створення форм в СУБД Access
  44. Створення запитів в СУБД Access
  45. Створення звітів в СУБД Access
  46. Виконання обчислень за формулами в системі MathCad
  47. Виконання операцій з матрицями в системі MathCad
  48. Побудова двохвимірних графіків в системі MathCad
  49. Побудова трьохвимірних графіків в системі MathCad
  50. Розв’язування систем рівнянь в системі MathCad

Відокремлений підрозділ

Національного університету біоресурсів і природокористування України

“Ніжинський агротехнічний інститут”

Анотація

робочої навчальної програми з дисципліни “Комп’ютери і комп’ютерні технології” для спеціальності 6.100102 - “Процеси, машини та обладнання в агропромисловому виробництві”

ОКР “Бакалавр”

Семестр – 1

Розподіл годин у семестрі

1 семестр – 108 год.

Число тижнів – 1 7

Число кредитів ECTS – 3

Лекцій – 34 год.

Лабораторних занять – 34 год.

Самостійна робота – 40 год.

Іспит – 1 семестр

Предмет “Комп’ютери і комп’ютерні технології” є загальнонауковою дисципліною фізико-математичного циклу. Він передбачає структуру і принципи функціонування ЕОМ, системне і прикладне програмне забезпечення, а також передбачає набуття теоретичних і практичних навичок по використанню комп’ютерної техніки для розв’язання виробничих завдань.

Остання зміна: середа 26 березень 2014 4:18